אשכולות חשיבה - חוברת חוקי משחקים

חוברת חוקי משחקים

תוכן עניינים ל מ י ד ה ח ב ר ת י ת ר ג ש י ת כל הזכויות שמורות ל”אשכולות חשיבה ישראל בע”מ” הקדמה 1 מכשף מכושף 4 מנקלה 7 סלפי ספיד 9 שרלוק 18 פרצופים בריבוע 11 שלוש ארבע מווו! 15 צופן דה וינצ’י 13 מירוץ הצבעים 2

ל מ י ד ה ח ב ר ת י ת ר ג ש י ת כל הזכויות שמורות ל”אשכולות חשיבה ישראל בע”מ” הקדמה ואיך זה קשור למשחק? SEL מה זה היא מונח פסיכולוגי שמתייחס - למידה חברתית רגשית Social Emotional Learning לרכישת כישורים ומיומנויות כחלק בלתי נפרד מהחינוך ומההתפתחות העצמית של ילדות תחומי מפתח: 5- וילדים, בחלוקה ל משחק הוא הדרך הטבעית שלנו להתפתח, לצמוח וללמוד על עצמנו ועל אחרים, באווירה משתפת, כך שהלמידה הופכת לחוויה מעשירה שהנאה וסיפוק בצידה. המשחק הוא כלי מאתגר לפיתוח מיומנויות חשיבה וכישורי חיים, כמו בהיבט הקוגניטיבי פתרון בעיות, קבלת החלטות, ניהול זמן, תכנון ועוד. המשחק מהווה קרקע פוריה ליצירת תקשורת ואינטראקציות חברתיות שונות, בהיבט החברתי לעידוד שיתופי פעולה ולרכישת ערכים של קבלת האחר והשונה. המשחק מזמן אינספור הזדמנויות להתמודדות עם סיטואציות רגשיות, פשוטות בהיבט הרגשי ומורכבות, כמו הפסד, תסכול או אכזבה, ומשפיע על הדימוי העצמי והתפתחות ה”אני” שלנו. בחוברת זו תמצאו את חוקי המשחקים של משחקי החשיבה הכלולים בתשתית החשיבה תשפ”ב. מודעות עצמית מודעות חברתית ניהול עצמי ניהול מערכות יחסים קבלת החלטות באופן אחראי 1

מירוץ הצבעים ל מ י ד ה ח ב ר ת י ת ר ג ש י ת כל הזכויות שמורות ל”אשכולות חשיבה ישראל בע”מ” 2 משחק צבעוני בקצב מסחרר! היפטרו ראשונים מכל הקלפים שבידיכם - הורידו קלף בצבע הנכון או עם המילה הנכונה או גם וגם... משחק של כושר הבחנה ומהירות תגובה! מס’ שחקנים 2-6 מטרת המשחק להיפטר ראשונים מכל הקלפים. הכנות מקדימות מערבבים את הקלפים, ומחלקים אותם לכל השחקנים שווה בשווה. > קלפים בידו. 3 כל שחקן ישתמש בקלפים שלו כקופה אישית, וייקח > השחקן הראשון יהפוך את הקלף העליון מהקופה שלו, ויניח אותו במרכז השולחן לתחילת > המשחק. מהלך המשחק כל השחקנים יניחו בו זמנית קלפים > לפי החוקים הבאים (ראו איור): הקלף פתוח בראש הערימה: המילה כתום (כתובה בכחול) המילה כתום כל מילה הכתובה בכתום המילה כחול כל מילה הכתובה בכחול קלף ג’וקר - כל צבע

ל מ י ד ה ח ב ר ת י ת ר ג ש י ת כל הזכויות שמורות ל”אשכולות חשיבה ישראל בע”מ” 3 מירוץ הצבעים כללים בסיסיים השתמשו בכל הקלפים. > מיד עם חשיפת הקלף הראשון במשחק, כל השחקנים יכולים לשחק. > אין תורות במשחק, כולם יכולים לשחק בו זמנית (בהתאם להוראות). > אם לשחקן אין קלף להניח, הוא שולף קלף מהקופה האישית שלו. > המשיכו למשוך קלף אחר קלף, עד שיהיה לכם מה להניח. > השחקן הראשון שנותר ללא קלפים בידו או בקופה שלו - מנצח! > כאשר משתמשים בקלף הג’וקר (כל הצבעים) - השחקן יבחר איזה צבע יש להניח מעל. > שימו לב! > כתמי הצבע על הקלפים נועדו לבלבל אתכם! לא משנה באיזה צבע הם, הם לא ישפיעו על המשחק בשום אופן! כללי משחק למתחילים שחקו בהתאם לכללים הבסיסיים, אך השתמשו רק בקלפים המכילים את המילים אדום, > כחול, צהוב וירוק (כתובות בכל צבע). גרסה נוספת שחקו עם כל הקלפים, אך הפעם שחקו בתורות, ולא בו זמנית. > בתורכם, שחקו עם קלף אחד מידכם, ולאחר מכן משכו קלף מהקופה האישית שלכם. > אם לא יהיה בידכם קלף מתאים, משכו קלף מהקופה והתור יעבור לשחקן הבא (עם כיוון > השעון). קלפים בתורכם, שחקו עם אחד, ללא משיכת קלף נוסף. 3- אם בידכם יותר מ > השחקן הראשון שנותר ללא קלפים בידו או בקופה שלו - מנצח! >

מכשף מכושף ל מ י ד ה ח ב ר ת י ת ר ג ש י ת כל הזכויות שמורות ל”אשכולות חשיבה ישראל בע”מ” משחק מילים קסום! המשתתפים במשחק הם מכשפים המטילים כישופים באמצעות הרכבת מילים. בתחרות זו, לאותיות כוח כישוף, לכן השתמשו בהן בתבונה כדי לפגוע בכוחם של היריבים ולהוציאם מהמשחק. האחרון שנשאר יהיה למכשף הטוב מכולם! מס’ שחקנים 2-6 מטרת המשחק לצבור את מירב הנקודות בסיום המשחק. הכנות מקדימות קלפים (מוסתרים). 6 בוחרים שחקן שמערבב את חפיסת הקלפים, ומחלק לכל שחקן > שאר הקלפים מהווים קופה (במרכז השולחן). > המכשף שמשמאל למחלק מתחיל במשחק (בכיוון השעון). > על כל מכשף, בתורו, לנסות ולהטיל כישוף על ידי הרכבת מילת קסם מקלפי אותיות הקסם > וקלפי אותיות הערפל או להפעיל פעלול על ידי שימוש בקלפי הפעלולים. מהלך המשחק כל שחקן, בתורו, מנסה להרכיב מילה שמתארת דבר מוחשי או דמות. מילה זו תהיה הכישוף > שהוא יטיל על השחקן הבא, ואז הוא קורא בקול: “הפכתי אותך ל...”. לדוגמה: בידי השחקן קלפים אלו: הוא יוכל להניח את שלושת הקלפים: ק, ו, פ, על השולחן, ולקרוא בקול: “הפכתי אותך לקוף”. קלפים ביד, ובכך מסיים את תורו. 6 השחקן מושך קלפים מהקופה עד שיש לו שוב השחקן הבא מנסה לבטל את הכישוף שהוטל עליו ולהטיל כישוף משלו על ידי יצירת מילת > כישוף באורך של המילה הקודמת או ארוכה יותר: - הקלפים שהרכיבו את המילה “קוף” נלקחים על ידי מטיל הכישוף ונצברים אם לא הצליח בערימת הניקוד שלו. 4

ל מ י ד ה ח ב ר ת י ת ר ג ש י ת כל הזכויות שמורות ל”אשכולות חשיבה ישראל בע”מ” 5 השחקן שלא הצליח לבטל את הכישוף מושך קלף מהקופה, ובכך מסיים את תורו. על השחקן הבא ליצור מילת כישוף חדשה (באיזה אורך שירצה). - הוא מקבל אליו את מילת הכישוף הקודמת (ק, ו, פ) לערימת הניקוד שלו. אם הצליח קלפים ביד, ובכך מסיים את תורו. 6 הוא מושף קלפים מהקופה, עד שיש לו שוב עכשיו תור השחקן הבא לנסות ולבטל את מילת הכישוף החדשה. קלפי המשחק קלפי אותיות הקסם (כוללים את קלפי אותיות ערפל) על קלפים אלו מופיעות אותיות הא’-ב’, ובאמצעותן ניתן להרכיב מילות כישוף. > כל מכשף יכול, בתורו, להרכיב מקלפי אותיות הקסם: > מילות כישוף מיוחדות: 4- דמות או אחת מ או מילת כישוף רגילה, המתארת עצם מוחשי שלג, ערפל, אש, חול. מכשף שהצליח להרכיב מילת כישוף מיוחדת, מקבל לערימת הקלפים שלו את הקלפים > של מילת הכישוף הקודמת שהצליח לבטל (אפילו אם היא מורכבת מיותר אותיות), וגם את קלפים בידו, ובכך מסיים את תורו. 6- הקלפים של מילת הכישוף המיוחדת. הוא משלים ל קלפי אות ערפל קלפי אות ערפל משמשים כג’וקרים, ויכולים להחליף כל 4 > אות קסם. : ניתן להרכיב את המילה המיוחדת “אש” על ידי קלף אות א’לדוגמה וקלף ערפל. קלפי פעלולים את קלפי הפעלולים ניתן להטיל בתחילת התור. > מניחים אותם בערימה נפרדת. > שימוש בהם לא מבטל את התור של השחקן, אלא יוצר אפקט - כמפורט בהמשך... > בסיומו, התור חוזר לשחקן שהטיל את קלף הפעלולים, ועליו להמשיך כרגיל. שלג ערפל אש חול מכשף מכושף

ל מ י ד ה ח ב ר ת י ת ר ג ש י ת כל הזכויות שמורות ל”אשכולות חשיבה ישראל בע”מ” קלף “סופת חול” ברגע שמוטל קלף סופת חול, כל שחקן מחליף את הקלפים שבידיו עם הקלפים שבידי השחקן שמשמאלו. קלף “חומת אש” הטלת קלף זנ מבטלת את מילת הכישוף הנוכחית. השחקן שהרכיב את מילת הכישוף הקודמת, מקבל לערימת הנקודות שלו את הקלפים שהרכיבו את המילה, ואילו השחקן שהטיל את חומת האש מקבל קלף מהקופה במקום קלף חומת האש, ותורו להרכיב מילת כישוף חדשה (באיזה אורך שירצה). קלף “כדור שלג” ברגע שמוטל כדור שלג, מתחיל סבב כדורי שלג. כל שחקן, בתורו, רשאי להניח בערימת המיוחדים קלף כדור שלג אחד משלו, ולקחת קלפים מהקופה לפי כמות קלפי כדורי השלג שהונחו בסבב הונכחי. סבב כדורי השלג מסתיים כאשר התור חוזר לשחקן הראשון, אשר ממשיך לשחק תור רגיל. לדוגמה: הגיב בהשלכת 2 הטיל כדור שלג, ומשך קלף מהקופה. מכשף 1 מכשפים משחקים. מכשף 3 קלפים 3 הניח כדור שלג בתורו, ומשך 3 קלפים מהקופה. גם מכשף 2 כדור שלג משלו, ומשך , אשר משחק תור רגיל: מגן מפני מילת כישוף שהוטלה או מטיל 1 מהקופה. התור חוזר למכשף מילת כישוף חדשה. סיום המשחק המשחק מסתיים כאשר נגמרים כל הקלפים בקופה, ולאף שחקן אין אפשרות להרכיב מילים. .)6 קלפים (במקום 7 ניתן להקל על שחקנים ולאפשר להם לשחק עם > כאשר משחקים עם שחקנים צעירים, מומלץ לשחק בקלפים פתוחים, לעזור להם בבחירת > מילים ובכך לחזק את מיומנויות השפה שלהם ולהעשיר את אוצר המילים שלהם. ניצחון בסוף המשחק, כל השחקנים סופרים כמה קלפים יש בערימת הנקודות שלהם. השחקן בעל מספר הקלפים הגבוה ביותר - מנצח במשחק! 6 מכשף מכושף

ל מ י ד ה ח ב ר ת י ת ר ג ש י ת כל הזכויות שמורות ל”אשכולות חשיבה ישראל בע”מ” 7 משחק אסטרטגיה עתיק. המשחק מכיל לוח בו קופה ושש גומות לכל שחקן. למשחק שני חוקים פשוטים, והתכנון והחשיבה תלויים בשחקן! מס’ שחקנים 2 מטרת המשחק להיות השחקן עם הכי הרבה אבנים בקופה בסוף המשחק. הכנות מקדימות השחקנים פותחים את לוח המשחק, ומניחים אותו ביניהם. > אבנים בכל גומה). 4( מחלקים את כל אבני המשחק באופן שווה בכל הגומות > אין אבנים בקופות בתחילת המשחק. שימו לב! > כל שחקן, בתורו, לוקח את כל האבנים מאחת הגומות בצד שלו, ומפזר אותן כנגד כיוון השעון, > אבן אחת בכל גומה. כל שחקן יכול לפזר את האבנים שלו בקופה שלו וגם בצד של היריב, אך לא בקופת היריב > (עליה הוא מדלג). אם האבן האחרונה של השחקן מונחת בקופה שלו, הוא זוכה בתור נוסף. > צד שחקן א’ צד שחקן ב’ קופה שחקן ב’ קופה שחקן א’ מנקלה

ל מ י ד ה ח ב ר ת י ת ר ג ש י ת כל הזכויות שמורות ל”אשכולות חשיבה ישראל בע”מ” 8 איך נוצר יתרון? מיקום האבן האחרונה שמונחת קובע את חוקי המשחק החשובים: . אם השחקן הניח את האבן האחרונה בקופה שלו - הוא זוכה בתור נוסף! 1 . אם השחקן מצליח להניח את האבן האחרונה שהחזיק בגומה ריקה בצד שלו - 2 הוא זוכה באותה אבן ולוקח גם את כל האבנים מגומת היריב המקבילה ומניח בקופה שלו. ניצחון המשחק מסתיים כאשר אין אבנים בגומות בצד כלשהו של המשחק. > במצב כזה, כל האבנים הנותרות עוברות לקופת המשחק של השחקן האחרון ששיחק. > מי שאסף הכי הרבה אבנים בקופה - הוא המנצח! > מנקלה

ל מ י ד ה ח ב ר ת י ת ר ג ש י ת כל הזכויות שמורות ל”אשכולות חשיבה ישראל בע”מ” 9 סלפי ספיד חושבים מחוץ למסגרת! משחק משעשע ומהיר במיוחד של תפיסה חזותית. מי יתאים ראשון את השקפים לקלפי הסלפי, בלי שכל מיני נדחפים יסתירו את המצולמים? מס’ שחקנים 2-4 מטרת המשחק להתאים כמה שיותר שקפים לקלפי הסלפי. הכנות מקדימות כל שחקן בוחר סט שקפים בצבע אחד, ומחזיק אותם בערימה בידו. > את קלפי הסלפי מניחים (מוסתרים) בערימה במרכז השולחן. > מהלך המשחק קלפי סלפי מהערימה 5 כשכל השחקנים מוכנים, הופכים > ומניחים בשורה במרכז השולחן. כעת, התבוננו בקלפי הסלפי ונסו להתאים להם במהירות את > השקפים שבידיכם. שקף מתאים לקלף רק אם הנדחפים אינם מסתירים כלל את > המצטלמים בסלפי. השחקן שמצא ראשון התאמה מדוייקת - מניח על הקלף את > השקף המתאים. על כל קלף סלפי ניתן להניח רק שקף אחד בכל סבב. > שימו לב! > לכל קלף סלפי מתאים שקף אחד או יותר.

סלפי ספיד ל מ י ד ה ח ב ר ת י ת ר ג ש י ת כל הזכויות שמורות ל”אשכולות חשיבה ישראל בע”מ” 10 לאחר שהשחקנים הניחו את השקפים על כל קלפי הסלפי, וכל השחקנים בדקו שהשקפים > אכן מתאימים במדוייק (הנדחפים לא מסתירים את המצטלמים), הסבב מסתיים! כל שחקן לוקח את קלפי הסלפי שהצליח להתאים, ומניח אותם לידו. > קלפי סלפי חדשים מהקופה. 5 כעת מתחילים סבב חדש, עם > התאמת שקף שגויה מהרגע שהשקף הונח על קלף סלפי, לא ניתן להזיזו. > כאשר שחקן מניח שקף שהנדחפים בו מסתירים את הדמויות או חלקים מהן בקלף הסלפי, > הוא לא יוכל להניח שקפים נוספים בסבב הנוכחי. שימו לב! > לא ניתן להפוך את כיוון השקף. יש להניח את השקף כך שהכפתור בשקף מונח על הכפתור בקלף. סיום המשחק לאחר שלא נותרו קלפים בערימה, השחקן שזכה במירב קלפי הסלפי - מנצח במשחק!

ל מ י ד ה ח ב ר ת י ת ר ג ש י ת כל הזכויות שמורות ל”אשכולות חשיבה ישראל בע”מ” 11 פרצופים בריבוע המשחק מכיל חידות ברמת קושי עולה. בכל חידה מופיעים מקבץ קוביות בסדר מסוים שעליכם ליצור. בדרך לפתרון החידות תעברו דרך מגוון פרצופים מלאי רגשות, אך כשתצליחו לפתור את החידה, תסיימו תמיד עם חיוך! מס’ שחקנים 1-2 מטרת המשחק לפתור כרטיסי חידה ברמות קושי שונות. הכנות מקדימות קוביות שונות. 6 כל שחקן מקבל סט של > כרטיסים דו צדדיים). 30( חידות 60 המשחק מכיל > כאשר תבחרו כרטיס חידה, וודאו שהכרטיס מונח עם הקו הצבעוני בחלק התחתון שלו: > מיועדות למתחילים; כתום חידות עם קו מיועדות למתקדמים; ירוק חידות עם קו מיועדות למומחים. כחול חידות עם קו מהלך המשחק לאחר בחירת כרטיס חידה, השחקנים מתחילים לסדר את הקוביות על פי המוצג בכרטיס. > הראשון שמצליח לפתור את החידה - מנצח בסבב! > חידות - מנצח במשחק! (ניתן למצוא פתרונות בסוף החוברת!) 3 השחקן שפותר נכונה > על מנת להגיע לפתרון כרטיס חידה נכון, יש להקפיד על הכללים הבאים: > - שורות וטורים של קוביות חייבים להראות פרצופים עם הבעת פנים זהה אך בצבע שונה או פרצופים עם הבעת פנים שונה אך בצבע זהה. - כאשר שתי קוביות משיקות זו לזו רק בפאה אחת, הן צריכות להיות עם הבעת פנים זהה או צבע זהה. - הבעת פנים יכולה לפנות לכל כיוון (למעלה, למטה, ימינה או שמאלה), ואינה צריכה להיות עקבית עם שאר הפרצופים על הקוביות. שימו לב שהבעות הפנים המופיעות בכרטיסי החידה יהיו בכיוון הנכון על הקוביות.

פרצופים בריבוע ל מ י ד ה ח ב ר ת י ת ר ג ש י ת כל הזכויות שמורות ל”אשכולות חשיבה ישראל בע”מ” 12 - במידה והבעת פנים על קוביה מופיעה בכרטיס החידה בצבע אפור, זוהי הבעת הפנים שצריכה להופיע, אבל תצטרכו לפענח את הצבע! - במידה ומופיע עיגול בכרטיס החידה ללא פרצוף, הצבע כבר ידוע אך תצטרכו לפענח את הבעת הפנים והכיוון אליה פונה! לדוגמה: משחק ליחיד והתקדמו ברמת הקושי. כך תחזקו את יכולת ההבחנה והראייה 1 ’ התחילו בכרטיס חידה מס התלת ממדית מחידה לחידה. פרצופים שאינם צמודים זה לזה, אינם צריכים להיות בעלי התאמה כלשהי הפרצופים או הצבעים חייבים להיות תואמים מקדימה, בצדדים ובחלק האחורי של הקוביות בכל שורה או טור, הפרצופים או הצבעים צריכים להיות תואמים קוביות צמודות זו לזו, 2 כאשר הצבע או הפרצוף צריכים להיות תואמים

ל מ י ד ה ח ב ר ת י ת ר ג ש י ת כל הזכויות שמורות ל”אשכולות חשיבה ישראל בע”מ” 13 צופן דה וינצ’י זהו משחק מתמטי, בו כל שחקן יוצר צופן מספרי ומנסה לפענח את הצופן של יריביו. בדומה לעבודותיו של לאונרדו דה וינצ’י, במשחק מוסתרות פיסות המידע ממש לנגד עיניכם, ולחשיפתן תידרשו לעבודת בילוש יסודית! מס’ שחקנים 2-4 מטרת המשחק לפצח את הקוד הסודי של השחקנים האחרים, ולהיות האחרון שהקוד שלו לא פוצח. הכנות מקדימות אבני המשחק על השולחן (מוסתרות), ומערבבים. 24 מניחים את > מחלקים את אבני המשחק: > אבני משחק. 4 שחקנים: כל שחקן לוקח 3-2 אבני משחק. 3 שחקנים: כל שחקן לוקח 4 ניתן לבחור כל צירוף של אבני משחק. > במידה ושחקן לקח ג’וקר, הוא יכול למקם אותו היכן שירצה בשורת אבני המשחק שלו. > מהלך המשחק כל שחקן מסדר את אבני המשחק שלו בשורה, כשגבן מופנה אל שאר השחקנים. > : בסדרה עולה יש לסדר את האבנים - המספר הנמוך ביותר מצד שמאל, והמספר הגבוה ביותר מצד ימין. אבנים עם מספר זהה - 2 - אם יש תמוקם האבן השחורה משמאל ללבנה. .אבן הרמז בכל תור מושך השחקן אבן משחק אחת מערימת האבנים. אבן זו היא > יש להניחה על השולחן, כך שאף שחקן אחר לא רואה את מספרה.

צופן דה וינצ’י ל מ י ד ה ח ב ר ת י ת ר ג ש י ת כל הזכויות שמורות ל”אשכולות חשיבה ישראל בע”מ” 14 השחקן פונה לאחד המשתתפים, מצביע על אבן משחק בשורת היריב, ומכריז מהו, לדעתו, > המספר המוסתר: אם צדק: - היריב חייב להפוך את האבן ולחשוף אותה, והיא נותרת חשופה עד סוף המשחק. השחקן שניחש נכונה יכול להמשיך ולנחש אבני משחק נוספות של אותו יריב או של יריבים אחרים. אם החליט לסיים את רצף הכרזותיו, עליו לשלב את אבן הרמז בשורת הקוד שלו. אם טעה: - עליו לחשוף את אבן הרמז, תוך שהוא ממקם אותה בשורת הקוד שלו. כאשר מהלך מסתיים, בין אם אחרי הכרזה נכונה או שגויה, התור עובר לשחקן שיושב > משמאל למכריז. שחקן שהקוד שלו פוצח - יוצא מהמשחק! > סיום המשחק השחקן האחרון שהצליח לשמור על קוד לא מפוענח - הוא המנצח!

ל מ י ד ה ח ב ר ת י ת ר ג ש י ת כל הזכויות שמורות ל”אשכולות חשיבה ישראל בע”מ” 15 שלוש, ארבע, מווו! קול מספר מנצח! משחק מהיר ומהנה של תפיסה חזותית שבו מתחרים מי ישמיע את הקול הנכון של החיה הנכונה, או יקרא בשם הפרי הנכון. מס’ שחקנים 2-5 מטרת המשחק לזכות בכמה שיותר קלפים. מהלך המשחק מניחים את קלפי המשחק > בערימה (מוסתרים). .ביחד הקוביות 4 מטילים את > לאחר מכן, הופכים את הקלף העליון. > שימו לב! כל פרי מופיע מספר שונה של פעמים .)8- ל 3 על הקלף (בין לדוגמה: בקלף למעלה יש: תפוזים. 8- תותים ו 7 , אגסים 6 , שזיפים 5 , בננות 4 , אננסים 3

שלוש, ארבע, מווו! ל מ י ד ה ח ב ר ת י ת ר ג ש י ת כל הזכויות שמורות ל”אשכולות חשיבה ישראל בע”מ” (כמו זה שבדוגמה): מצבים אפשריים לזכייה בקלף 3 ישנם :1 מצב הפרי שעל הקלף שונה משני הפירות שהתקבלו בקוביות הפירות. נניח שתוצאות הקוביות הן כמוצג באיור. > ,4 מאחר שהמספר המופיע על קוביית המספרים הוא > פעמים (בננה). 4 חפשו על הקלף את הפרי המופיע מאחר שבננה איננה אחד משני הפירות שהתקבלו בקוביות > הפירות, השחקן הראשון שמכריז “בננה” - זוכה בקלף! :2 מצב הפרי שעל הקלף הוא אחד משני הפירות שהתקבלו בקוביות הפירות. נניח שתוצאות הקוביות הן כמוצג באיור. > ,4 מאחר שהמספר המופיע על קוביית המספרים הוא > פעמים (בננה). 4 חפשו על הקלף את הפרי המופיע מאחר שבננה היא אחד משני הפירות שהתקבלו בקוביות הפירות, > אין להכריז “בננה”! השחקן הראשון המשמיע את הקול של החיה המופיעה על > קוביית החיות - זוכה בקלף! :3 מצב שני הפירות שהתקבלו בקוביות הפירות זהים. נניח שתוצאות הקוביות הן כמוצג באיור. > במקרה שבו שני הפירות שעל קוביות הפירות זהים, > מתעלמים משתי הקוביות האחרות. - )8( השחקן הראשון שמכריז את מספר התפוזים שעל הקלף > זוכה בו! 16

ל מ י ד ה ח ב ר ת י ת ר ג ש י ת כל הזכויות שמורות ל”אשכולות חשיבה ישראל בע”מ” 17 טיפים :זהים לאחר הטלת הקוביות, כדאי לבדוק אם שני הפירות שעל קוביות הפירות אם הם זהים - לבדוק במהירות כמה פעמים מופיע פרי זה על הקלף, ולהכריז את המספר. > אם אינם זהים - לבדוק במהירות מהו המספר שמופיע על קוביית המספרים, ולחפש על > הקלף את הפרי המופיע מספר זה של פעמים: - אם פרי זה אינו אחד משני הפירות שעל קוביות הפירות, הכריזו את שם הפרי; - אם פרי זה הוא אחד משני הפירות שעל קוביות הפירות, השמיעו את קול החיה שעל קוביית החיות. הכרזה לא נכונה אם השחקן הראשון שהכריז שגה, עליו להחזיר קלף אחד שזכה בו אל תחתית ערימת הקלפים. בנוסף, גם הקלף של הסבב עובר לתחתית ערימת הקלפים. סיום המשחק המשחק מסתיים לאחר שלא נותרו קלפים בערימה. השחקן שזכה במספר הקלפים הגדול ביותר – מנצח במשחק! שלוש, ארבע, מווו!

שרלוק ל מ י ד ה ח ב ר ת י ת ר ג ש י ת כל הזכויות שמורות ל”אשכולות חשיבה ישראל בע”מ” משחק קלפים בלשי! מסדרים את קלפי הרמזים בעיגול ועם שרלוק הבלש חוקרים במסלול. אם תצליחו יותר רמזים לגלות - תאספו קלפים ותצליחו לזכות! מס’ שחקנים 2-5 מטרת המשחק קלפים משחק. 6 לצבור הכנות מקדימות מערבבים את כל הקלפים ומניחים בערימה (מוסתרים). > קלפים, ומניחים אותם במעגל (גלויים), מסביב 8 בוחרים > לערימת הקלפים. מניחים את קלף שרלוק בצד. > חשוב! > על החיצים והמספרים אשר בחלק העליון של הקלפים, של המעגל, לכל אורך המשחק. החיצוני להיות תמיד בהיקף מהלך המשחק הקלפים, ולנסות לזכור: 8- על כל השחקנים להביט ב > - את החפצים המופיעים בהם; - את מיקומם במעגל. אין צורך לזכור את כיוון החץ או המספר שמופיע על כל קלף. הקלפים 8 לאחר כחצי דקה, שחקן מתנדב הופך את כל > עם הפנים כלפי מטה (מוסתרים). קובעים שחקן ראשון לתפקיד הבלש. השחקן שיושב > מימינו של הבלש, לוקח את קלף השרלוק, ומניח אותו ליד אחד משמונת הקלפים, לפי בחירתו. 18

ל מ י ד ה ח ב ר ת י ת ר ג ש י ת כל הזכויות שמורות ל”אשכולות חשיבה ישראל בע”מ” 19 על הבלש לנחש מהו החפץ שמופיע בצדו המוסתר של > הקלף. לאחר שהכריז את שם החפץ, חושפים את הקלף ובודקים: אם צדק: - הקלף נותר גלוי, וקלף השרלוק מתקדם בהתאם לקלף שחשף. כיצד? בראש הקלף מופיעים חץ ומספר. שרלוק מתקדם בכיוון החץ מספר קלפים כפי שמורה המספר. כעת שרלוק נמצא ליד קלף חדש, ושוב הבלש צריך לנחש ולהכריז את שם החפץ שמופיע בצדו המוסתר של הקלף. כל זמן שהבלש מנחש נכון - הוא ממשיך לשחק, ושרלוק ממשיך להתקדם לפי ההנחיות שעל הקלף שנחשף. אם טעה: - עליו להפוך את כל הקלפים החשופים חזרה כלפי מטה, והתור עובר למשתתף שיושב משמאלו, שהופך להיות הבלש החדש. איך צוברים קלפים במשחק? אם קלף שרלוק “נוחת” על קלף גלוי שכבר נחשף - הבלש זוכה בקלף! מתי מסתיים תורו של בלש? . כאשר הוא טועה בניחוש. 1 . כאשר קלף שרלוק “נוחת” על קלף חשוף, והוא זוכה בו. על הבלש החדש לקחת קלף חדש 2 מהקופה, ולהניח אותו (גלוי) במקום הקלף שנלקח. סיום המשחק קלפים! 6- המשחק מסתיים כאשר אחד השחקנים הצליח לזכות ב שרלוק

הגעתם לסוף! www.eshcolot.co.il 09-7944000

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=