אשכולות חשיבה

סדנאות לצוות החינוכי סדנאות בסימן חברה ורגש מבוא ללמידה חברתית רגשית המוטמעת באופן מערכתי במוסד החינוכי קיים פוטנציאל ליצירת השפעה חיובית מכרעת על ילדים ובני נוער, על שגשוגם הלימודי, החברתי והרגשי. במסגרת הלמידה החברתית רגשית כולנו, ילדים ובוגרים, לומדים מיומנויות חברתיות ורגשיות וכישורים חברתיים כדי להבטיח רכישת כלים, כישורים וידע מועיל שיעזרו לנו להתמודד עם אתגרי העתיד במסגרות השונות (גן, בית ספר, צבא, אוניברסיטה, עבודה וכד’). רציונל המפגש האישי והמשחק ככלי מגשר יוצרים חוויה מקרבת ומהנה בין הצוות החינוכי לתלמידים, .חברתיים, רגשיים, קוגניטיביים וערכייםבאמצעותה ניתן לעסוק בנושאים בתי ספר משחקים תפקיד חשוב בלימוד כישורים חברתיים ורגשיים, שכן מנהלות, יועצות חינוכיות ומורות בבתי ספר מהוות דוגמה חשובה עבור הילדים. נכון להיום, בתי ספר רבים בישראל מאפשרים למידה שתומכת בהוראת הכישורים, זאת מתוך הנחה שילדים אשר יצוידו בכישורים חברתיים ורגשיים המעוגנים בערכים מבוססים יוכלו לפתח אופי טוב ובכלל, להיות בני אדם יותר טובים. יש דרכים שונות לקידום למידה חברתית רגשית בכיתה/בבית הספר: - לשחק משחקים. - לקיים מפגשים חברתיים כיתתיים/בית ספריים. - לשוחח על עולם הרגשות שלנו בדרך השיגרה. - לעודד לקיחת אחריות ונטילת יוזמה. - לתרגל מיומנויות של פתרון בעיות וקבלת החלטות. - לעודד שיתופי פעולה ועבודת צוות. - לקיים תהליכי משוב ורפלקציה ברמה אישית/קבוצתית ועוד. 12 שותפים להצלחה! כל הזכויות שמורות ל”אשכולות חשיבה ישראל בע”מ”

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=