חוברת חוקי משחקים שנות מצויינות תשתית החשיבה תשפ”ה
כל הזכויות שמורות לאשכולות חשיבה ישראל בע”מ C
1 חוברת חוקי משחקים תוכן עניינים אוצרות 14 זרוק ת’זבל 27 חצר המלך 410 מווו 614 מנקלה 818 פאנקי מיקס 1020 פופי לולי טיקס 1222 קווירקל בקלפים 1424 בום 7 18228 אבידות ומציאות 12 טריפולו 612
למידה חברתית רגשית חוקי המשחק אבידות ומציאות 2 אתם טובים בלמצוא חפצים שאבדו? המשחק הזה הוא בדיוק בשבילכם! התחרו ובידקו למי יש את הזיכרון הכי טוב. במשחק הזה עליכם להיות מהירים וזהירים: זיכרו את התמונות, הפכו את הקלף והכריזו את שם החפץ שהופיע באותו רגע, לפני שהיריב שלכם יעשה זאת... מה כולל המשחק? קלפים: 54 קלפים מכל צבע (דרגת קושי) – 9 ,)4( ), כחול 3( ), ירוק 2( ), צהוב 1( אדום )6( ), שחור 5( סגול מס’ שחקנים 2-6 מטרת המשחק להיות השחקן הראשון שמוצא את החפץ הנוסף, שהופיע על גבי הצד האחורי של כל קלף. הקלפים הצד הקדמי של הקלף מציג מספר חפצים. בצד האחורי (עם המסגרת המקווקוות) מופיע חפץ נוסף. האם תוכלו לזהות מהו? צרור מפתחות בדוגמה:
הכנות מקדימות ), ומניחים אותם 6 עד 1- מערבבים את הקלפים, לפי רמות קושי (מ בערימה במרכז השולחן, עם הפנים כלפי מעלה (הקלפים האדומים בראש הערימה, אחריהם הצהובים, וכן הלאה.) מהלך המשחק על הקלף העליון בערימה, בו זמנית כל השחקנים מסתכלים > שניות (או זמן אחר, לשיקולכם). 20-10 ומנסים לזכור בעל פה את החפצים משך בתום הזמן, הופכים את הקלף. > להיות השחקן הראשון שאומר את שם החפץ המטרה: > משחקבדוגמה: שנוס ף. ברגע שאחד השחקנים אמר שם של חפץ, מפסיקים לשחק, כדי לבדוק אם הוא צודק. > בודקים רק את התשובה הראשונה בכל סיבוב: - אם צדק – הוא זוכה בקלף. - אם טעה – אינו מקבל דבר ומדלגים עליו בסיבוב הבא, כלומר, משחקים את הקלף הבא בלעדיו. - אם שני שחקנים (או יותר) אומרים בו זמנית את שם החפץ הנכון – מניחים את הקלף בתחתית ערימת הקלפים. לאחר מכן, המשחק ממשיך באותה הדרך עם הקלף הבא... סיום המשחק קלפים – מנצח! 5 השחקן הראשון שצובר גרסה נוספת ניתן לשחק את המשחק בגרסה הפוכה, בה יש לומר את שם החפץ שנגרע (שלא נמצא). חוקי המשחק אבידות ומציאות 3
למידה חברתית רגשית חוקי המשחק אוצרות 4 מצאתם אוצר! פיצחו במשחק סוער ובדקו כיצד תתבצע חלוקת אבני החן בין המשתתפים. תכננו צעדיכם בחוכמה ונסו לאסוף את מרב הקלפים מכל צבע, כדי לזכות באבני החן. מומלץ להצטייד בהיגיון, מעט חשבון וקצת מזל... מה כולל המשחק? קלפים, מתוכם: 40 > קלף יהלום (בצבע צהוב) 1 קלפי אבני אזמרגד (בצבע ירוק) 3 קלפי אבני אודם (בצבע אדום) 9 קלפי אבני ספיר (בצבע כחול) 27 אבני חן צבעוניות 50 > מס’ שחקנים 2-4 מטרת המשחק אבני חן או יותר בסיום המשחק. 11 להיות השחקן הראשון שמצליח לצבור מהלך המשחק המשחק מתנהל בסבבים. > קופה). =( מערבבים את קלפי המשחק ומניחים אותם בערימה במרכז השולחן > קלפים (מוסתרים), 3 בסבב הראשון, השחקן הצעיר ביותר מחלק לכל שחקן > קלפים נוספים (גלויים) במרכז השולחן. 4 ופותח כל שחקן, בתורו, חושף קלף אחד מידו ומנסה לזכות בקלפים כמתואר בהמשך. > השחקן שיושב לשמאלו משחק ראשון, והסבב ממשיך בכיוון השעון. > קלפים נוספים לכל שחקן 3 לאחר שכל הקלפים שבידי השחקנים שוחקו, מחלקים > וכך הלאה, עד שלא נותרים קלפים בקופה, ובזאת מסתיים הסבב. בסיום הסבב מסכמים את הניקוד שצבר כל שחקן, ומחלקים את אבני החן בהתאם. > אבני חן 11 לאחר מכן, ממשיכים אל הסבב הבא, עד שאחד השחקנים מצליח לצבור > או יותר.
כיצד זוכים בקלפים? כל שחקן, בתורו, חושף קלף אחד מידו: אם קלף זה זהה בערכו לקלף גלוי אחר הנמצא במרכז, הוא יכול להוסיף את הקלף שחשף > ואת הקלף מהמרכז לקופתו הפרטית. קלפים אחרים או יותר, בין הקלפים 2 אם הקלף שהוא מחזיק בידו מהווה סכום של > שבמרכז, הוא יכול לאסוף את כולם לקופתו. לדוגמה: מהקלפים שבמרכז. 4- ו 3 נוסף מהשולחן או את הקלפים 7 ניתן לאסוף 7 בעזרת הקלף חוקי המשחק אוצרות 5 כאשר שחקן לא יכול לאסוף קלפים לקופתו או כשהוא בוחר לא לעשות זאת, עליו להוריד > קלף מידו ולהוסיפו לקלפים הגלויים על השולחן. קלף זה יוכל לשמש לאחר מכן את יתר השחקנים. , ללא חשיבות לצבע שלהם.ערכם המספרי במהלך הסבב, איסוף הקלפים מתבצע על פי > אך לצבע יש חשיבות בסיום הסבב, מכיוון שעל פיו נקבעת חלוקת אבני החן. תוכלו לזכות באבן חן נוספת אם הצלחתם בתורכם לזכות בכל הקלפים שהיו גלויים על > - ולקבל מיד אבן חן.יש לקרוא בקול “אוצרות!” השולחן. במקרה כזה, כיצד זוכים באבני חן? אבני חן בלבד בין השחקנים באופן הבא: 5 בסיום כל סבב, מחלקים לשחקן שזכה ברוב הקלפים. 1 > לשחקן שזכה ברוב קלפי הספיר (כחולים). 1 > לשחקן שזכה ברוב קלפי האודם (אדומים). 1 > לשחקן שזכה ברוב קלפי האזמרגד (ירוקים). 1 > לשחקן שזכה בקלף הצהוב. 1 >
למידה חברתית רגשית חוקי המשחק אוצרות 6 , כלומר אין שחקן אחד שמחזיק ברוב הקלפים בקטגוריה, שיוויוןאם בקטגוריה מסויימת יש אז אף משתתף לא זוכה באבן החן עבור אותה קטגוריה. בחלוקת האבנים אין חשיבות לצבע האבן. סיום הסבב סבב מסתיים כאשר לא נותרים קלפים בקופה. > בסיום הסבב, השחקן האחרון שזכה בקלפים לקופתו הפרטית זוכה גם בקלפים שנותרו > במרכז. כעת הגיע הזמן לבדוק מי מוביל באיזו קטגוריה ולחלק את אבני החן! כדי להתחיל סבב חדש, מערבבים יחד את כל הקלפים שנצברו על ידי השחקנים > בקופות הפרטיות שלהם. בסבב החדש, השחקן ששיחק ראשון בסבב הקודם הוא שיחלק את הקלפים, והשחקן > שמשמאלו ישחק ראשון. המשחק ממשיך באותו האופן עד שניתן להכריז על מנצח. > סיום המשחק אבני חן או יותר מנצח במשחק! 11 השחקן הראשון שמצליח לצבור כללים נוספים אם שחקן לא שם לב וזרק קלף שעימו יכול היה לאסוף קלף/קלפים מהמרכז, השחקן הבא > יכול לאסוף את הקלף שהושלך יחד עם הקלף/הקלפים הנוספים, ולאחר מכן לשחק את תורו. אבני חן או יותר, הם עורכים ביניהם 11- במקרה שבסיום המשחק מספר שחקנים זכו ב > סבב שובר שיוויון. כדי ליהנות ממשחק ממושך יותר, השחקנים יכולים לסכם ביניהם מראש שכדי לנצח > יש לצבור כמות גדולה יותר של אבני חן. שחקנים יכולים לשחק גם בזוגות, זוג נגד זוג. 4 > חוק אפשרי למתקדמים: > לא ניתן לאסוף קלפים היוצרים את סכום הקלף שבידך, אם בין הקלפים שבמרכז נמצא קלף בעל ערך מספרי זהה. במקרה זה, חייבים לאסוף את הקלף בעל הערך הזהה.
הפרידו את הזבל לפחי המיחזור ושחקו בחוכמה כדי להיפטר מכל הקלפים שבידיכם ולנצח במשחק! היזהרו מחתולי רחוב, משאיות מיחזור וחברים שישלחו אתכם לזרוק את הזבל עבורם! מה כולל המשחק? קלפים: 62 > סוגים) 4 , קלפים מכל סוג 12( קלפי זבל 48 משאיות, 4 , חתולים 4( קלפים מיוחדים 14 ג’וקר מיחזור) 2 , שקיות זבל 4 קלפי מפתח 2 > מס’ שחקנים 2-6 מטרת המשחק למחזר את הזבל ולהיפטר מכל הקלפים. כיצד מתחילים? קלפים. יתר הקלפים מונחים במרכז 7 מערבבים היטב את הקלפים ומחלקים לכל שחקן קופה). =( השולחן מהלך המשחק השחקן הראשון מוריד קלף זבל. > :אחת משלוש האפשרויות הבאות השחקן הבא אחריו יכול לבצע > צבעים). 4- ערימות ב 4 . לפתוח ערימה חדשה בצבע שונה מזה של הקלף שכבר הונח (עד 1 . להניח מידו את כל הקלפים שתואמים לערימה הפתוחה. 2 . להניח קלף מיוחד. 3 בסיום כל תור, השחקן מושך קלף מהקופה (מלבד לאחר שימוש בחתול שחור). > השחקן הראשון שנפטר מכל הקלפים שבידו - הוא המנצח! > חוקי המשחק זרוק ת’זבל 7
למידה חברתית רגשית חוקי המשחק זרוק ת’זבל 8 זירת משחק קופה פח פלסטיק פח אורגני פת מתכות פח נייר משומשים קלפי זבל סוגים בצבעים שונים: 4- קלפי זבל, המחולקים ל 48 במשחק פלסטיק - אדום, אורגני - סגול, מתכות - כחול, נייר - צהוב. קלפים מיוחדים סוגים. ניתן להשתמש בקלף מיוחד אחד בכל תור. 4- קלפים מיוחדים מ 14 במשחק קלף זרוק לי ת’זבל השתמשו בקלף זה כדי להעביר קלף אחד מידיכם לאחד מיריביכם. הניחו את הקלף בערימת המשומשים. ג’וקר המיחזור השתמשו בקלף זה כדי לפתוח פח בכל צבע שתבחרו ולהיפטר באותו תור מכל הקלפים מאותו צבע. תוכלו גם להשתמש בג’וקר כקלף זבל בכל צבע שתבחרו. קלף משאית השתמשו בקלף זה כדי לנקות את השולחן ולפנות את כל הפחים הפתוחים לערימת המשומשים. ניתן להשתמש בקלף משאית גם לאחר שנפטרתם מקלפי זבל.
קלף חתול שחור השתמשו בקלף זה כדי לגרום לשחקן הבא בתור לקחת בחזרה קלף זבל אחד מפח פתוח. השחקן הבא יכול להגיב בקלף חתול שחור נוסף, ובכך להעביר את הקנס המצטבר לשחקן הבא אחריו, וכן הלאה... שימו לב! אם אין פחים פתוחים, יש למשוך את הקלפים מהקופה (מספר הקלפים המצטבר שווה למספר החתולים השחורים שהונחו). לאחר שימוש בחתול שחור אין צורך למשוך קלף מהקופה. סיום המשחק המשחק מסתיים כאשר אחד השחקנים נותר ללא קלפים בידו. לא ניתן לסיים את המשחק על ידי הנחת קלף בודד שפותח פח חדש. במקרה זה, יש למשוך קלף נוסף מהקופה ולהמשיך במשחק. חוקי המשחק זרוק ת’זבל 9
למידה חברתית רגשית חוקי המשחק חצר המלך 10 מהומה גדולה בארמון המלך! הדמויות איבדו את כובעיהן , נסו לזכור היכן ממוקמים הכובעים השונים והתאימו אותם לדמויות כדי לזכות בקלפים. זה לא כל כך פשוט אבל עם זיכרון מחודד ומעט אסטרטגיה תצליחו להוליך שולל את היריבים שלכם ולזכות בניצחון! מה כולל המשחק? קלפי דמויות (בעלי גב אדום) 20 > כובעי קסמים 4 קלפי כובעים (בעלי גב ירוק) הכוללים 24 > כובעי קנס 16 > מפתח התאמת כובעים לדמויות > מס’ שחקנים 2-4 מטרת המשחק כובע. + להתאים את הדמויות לכובעים שלהן ולזכות בכמה שיותר צירופי קלפים: דמות הכנת המשחק ערימות: דמויות (גב אדום) וכובעים (גב ירוק). 2- מחלקים את הקלפים ל > מערבבים כל ערימה בנפרד ומניחים על השולחן. > קלפי דמויות ומסדרים אותם גלויים בשורה במרכז השולחן (צד הדמות כלפי 7 לוקחים > מעלה). קלפי כובעים ומניחים אותם מוסתרים מעל קלפי הדמויות, כך שמעל כל קלף 7 לוקחים > דמות גלוי יהיה מונח קלף כובע מוסתר.
מהלך המשחק השחקן הצעיר ביותר מתחיל. > מהלכים אפשריים: 3 כל שחקן, בתורו, מבצע מהלך אחד מתוך > . מציץ באחד מקלפי הכובעים בלי להראות לשחקנים האחרים, ומחזיר אותו למקום. 1 כובעים בלי להביט בהם. 2 . מחליף בין 2 . מכריז: “כובע מתאים”, הופך קלף כובע ומראה לשאר השחקנים: 3 - אם הכובע מתאים לדמות שמתחתיו הקלפים (בדמות ובכובע) ולוקח אותם אליו. 2- השחקן זוכה ב אם לא בטוחים, ניתן להיעזר במפתח התאמת הכובעים לדמויות: אחר כך משלימים קלף דמות גלוי וקלף כובע מוסתר, קלפים מכל סוג. 7 כך שיהיו שוב - אם הכובע לא מתאים לדמות שמתחתיו השחקן מקבל כובע קנס, ומחזיר את קלף הכובע עם הפנים מטה לאותו מקום שממנו נלקח. - כאשר שחקן, במהלך תורו, מגלה קלף כובע קסמים הוא אוסף אליו את קלף הכובע בלבד, ומשלים כובע נוסף מהקופה. כל קלף כובע קסמים מבטל כובע קנס, ויכול להיות יעיל מאוד בהמשך המשחק. סיום המשחק קלפים מכל סוג (דמות וכובע) על השולחן. 3 המשחק מסתיים כאשר נותרים > השחקנים סופרים את זוגות הקלפים שבהם זכו (נקודה אחת לכל זוג), ומפחיתים נקודה > על כל כובע קנס (זכרו שקלף כובע קסמים מבטל כובע קנס, אך הוא עצמו אינו מזכה בנקודה). השחקן עם מספר הנקודות הגבוה ביותר - מנצח במשחק! > שימו לב! ייתכן שלא תהיה אף התאמה בין קלף דמות לקלף כובע, וגם לא יהיה קלף כובע קסמים. כובעים אחרים. 7- דמויות ו 7 במצב כזה, ערבבו שוב את הקלפים וסדרו חוקי המשחק חצר המלך 11
למידה חברתית רגשית חוקי המשחק טריפולו 12 משחק רפלקסים מהיר! טריפולו יאתגר את מהירות התפיסה והחדות שלכם. מהר ככל האפשר הניחו את הקלפים על השולחן, על פי צבע, צורה ואות. היו מהירים וצרו “טריפולו” - טור, שורה או אלכסון בעלי מאפיין זהה. הראשון לסיים את קלפיו מנצח! מה כולל המשחק? קלפים: 64 מאפיינים שונים: צבע, אות ותמונה. 3 לכל קלף מס’ שחקנים 2-4 מטרת המשחק :טריפולולהיות השחקן הראשון שמצליח להיפטר מכל הקלפים שלו על ידי יצירת קלפים בשורה על פי מאפיין מסוים (תמונה, צבע או אות). 3 התאמת הכנות מקדימות ערבבו את הקלפים. > קלפים בצורת ריבוע 9 הניחו > (שלושה לאורך, שלושה לרוחב) במרכז השולחן כשפניהם כלפי מעלה. זוהי עמדת הפתיחה. את הקלפים הנותרים חלקו באופן שווה בין השחקנים, > והניחו אותם כשפניהם כלפי מטה. תמונה צבע אות
מהלך המשחק כל שחקן מקבל ערימת קלפים שווה בגודלה. > הקלפים הראשונים בערימת הקלפים שקיבל, ומחזיק אותם בידו. 4 כל שחקן לוקח את > קלפים על פי 2 כל שחקן בודק האם בקלפים המונחים במרכז השולחן יש התאמה של > צבע , אות או תמונה. ההתאמה יכולה להיות בשורה, בטור או באלכסון. ,טריפולו אם השחקן מצא התאמה הוא יכול להשתמש בקלף מתאים שברשותו כדי ליצור > קלפים תואמים בשורה, טור או אלכסון. 3 כלומר, יצירת קלפים בצבע צהוב בשורה ובין הקלפים שלו קיים צבע צהוב, 2 אם שחקן רואהלדוגמה: הוא יכול להניח קלף זה בהמשך השורה כדי ליצור שלישיה. במשחק אין תורות. כל שחקן שרואה אפשרות ליצור טריפולו מניח את הקלף במקום > המתאים. קלפים 4 הקלפים הראשונים מהערימה, הוא לוקח 4 אחרי שהשחקן הצליח להתאים את > נוספים ומנסה ליצור עמם טריפולו. זכרו! הקלף בו אתם משתמשים על מנת ליצור טריפולו תמיד צריך לשנות את המאפיין הקודם של הקלפים. 3 נקניקיות, לא ניתן ליצור טריפולו על ידי הנחת קלף עם נקניקיה על 3 אם יש טור שללדוגמה: אחד הקלפים. כדי ליצור טריפולו במצב זה צריך לבדוק אם ניתן לשנות את המאפיין לאות או צבע. כאשר שחקן משנה את המאפיין של טריפולו קודם, על ידי הנחת קלף, עליו לומר בקול רם באיזה מאפיין השתמש (נקניקיה! דג! צבע כחול! וכו’). סיום המשחק השחקן הראשון שמצליח להיפטר מכל הקלפים שלו צועק “טריפולו!”, ומנצח במשחק. אם אף שחקן לא הצליח להיפטר מכל הקלפים באמצעות יצירת טריפולו נוסף, מנצח השחקן שברשותו הכמות הקטנה ביותר של קלפים. חוקי המשחק טריפולו 13
למידה חברתית רגשית חוקי המשחק מווו 14 אף אחד לא רוצה פרות רוחשות זבובים! במשחק קלפי פרות, חלקן רוחשות זבובים וחלקן לא. נסו להוסיף לעדר קלף פרה מהקלפים שבידיכם. אם אין לכם קלף מתאים, תיאלצו לקחת את כל העדר לרפת שלכם, יחד עם הזבובים… היזהרו מלאסוף זבובים רבים מדי, כל זבוב יוסיף לכם נקודה רעה! השחקן שצובר הכי פחות זבובים הוא המנצח! מה כולל המשחק? קלפי פרות: 48 בכל חפיסת קלפים יש , ללא זבובים 15 עד 1- פרות ממוספרות מ 15 > , בעלות זבוב אחד כל אחת 14 עד 2- פרות ממוספרות מ 13 > זבובים כל אחת 2 , בעלות 13 עד 3- פרות ממוספרות מ 11 > זבובים כל אחת 3 , בעלות 9- , ו 8 ,7 פרות ממוספרות 3 > זבובים כל אחת! 5 ... פרות מיוחדות בעלות כוחות על ו 6 > קלף חץ (המראה את כיוון המשחק) 1 > מס’ שחקנים 2-8 מטרת המשחק להגיע בסיום המשחק למספר הנמוך ביותר של זבובים ברפת שלך.
חוקי המשחק מווו 15 הכנות מקדימות שחקנים השתמשו בחפיסת הקלפים הירוקה. 5-3 במשחק של > שחקנים השתמשו בשתי החפיסות. 10-6 במשחק של > בשני המקרים יש לערבב היטב את הקלפים. > קלפי פרות. 5 כל שחקן מקבל > קופה). =( יתר הקלפים מונחים מוסתרים במרכז השולחן > מהלך המשחק השחקן שמשחק ראשון מניח את קלף החץ לפניו, כך שהחץ מכוון לשחקן שיושב משמאלו. > לאחר מכן, מניח קלף אחד מידו במרכז השולחן ומושך קלף חדש מהקופה. פרה נוסף בעל ערך גבוה יותר או נמוך יותר קלף לאחר מכן, כל שחקן, בתורו, מניח > מהקלפים שכבר מונחים על השולחן, ומושך קלף אחד מהקופה. לדוגמה: 7- ניתן להניח קלף בעל ערך נמוך מ .11- או גבוה מ פרות מיוחדות (מהחפיסה הירוקה) :)a( פרה חוסמת השתמשו בקלף זה כדי לחסום קצה אחד של שורת הקלפים. :)b( פרה אקרובטית הניחו קלף זה מעל קלף פרה במספר זהה. לא ניתן להשתמש בקלף זה אם אין קלף בערך זהה .)9 או 7( שכבר מונח על השולחן :)c( פרה נדחפת השתמשו בקלף זה במקום מספר חסר בתוך שורת הקלפים. קלף זה יכול להחליף אחד מהקלפיםלדוגמה: .9- ו 5 בין הקלפים 8 או 7 ,6
למידה חברתית רגשית חוקי המשחק מווו 16 שימו לב! זבובים), יכול להחליט לשנות 5( מהחפיסה הירוקהפרה מיוחדתשחקן המשתמש בקלף את כיוון המשחק. במקרה כזה, על השחקן לשנות את כיוון קלף החץ ימינה או שמאלה לבחירתו, והמשחק ממשיך בכיוון זה כרגיל. פרות מיוחדות (מהחפיסה הצהובה) :)d( פרה חוסמת השתמשו בקלף זה כדי לחסום קצה אחד של שורת הקלפים. :)e( עגלה השתמשו בקלף זה בקצה שורת הקלפים, ליד קלף פרה ללא זבובים (קלף בעל רקע ירוק בהיר). ערך הקלף יהיה גבוה באחד או נמוך באחד מהקלף שלצידו. אם הקלף הונח ליד .)0 (לא ניתן להניח קלפים נוספים אחרי קלף בעל ערך 0 , ערכו יהיה 1 קלף :)f( פרה רזה שחקן שהניח קלף זה לא מושך קלף חדש מהקופה בסיום תורו. :)g( פרה חולבת שחקן שהוסיף קלף זה לעדר מושך מהקופה בסיום תורו קלפים במקום קלף אחד. 2 :)h( פרה משוגעת שמונח 8 יש להחליף קלף זה בקלף לידך. 8- על השולחן ולאסוף את קלף ה שחקן שהשתמש בקלף זה לא מושך קלף נוסף מהקופה. כל עוד יש פרה משוגעת בעדר, אפשר להוסיף רק פרות עם זבובים! שימו לב! שחקן המשתמש בקלף פרה מיוחדת זבובים מהחפיסה הצהובה, יכול 5 עם להחליט מי השחקן שישחק אחריו. לאחר מכן, המשחק ממשיך כרגיל מאותו שחקן נבחר.
חוקי המשחק מווו 17 הכנסת העדר לרפת שחקן שאינו יכול או אינו רוצה להוסיף קלף פרה לשורת הקלפים, חייב לאסוף את כל קלפי העדר ולהניחם ברפת לצידו (מוסתרים). לאחר מכן, הוא מתחיל ליצור עדר חדש. כל זבוב המצוי על הפרות ברפת מוסיף נקודה רעה אחת, שתצטרף לחישוב הנקודות בסיום המשחק. סיום סיבוב וסיום המשחק לאחר משיכת קלף הפרה האחרון מהקופה, ממשיכים לשחק עד שאחד השחקנים אוסף > את העדר האחרון שהצטבר. לאחר מכן, כל שחקן מצרף לרפת שלו את כל קלפי הפרה שנותרו בידיו. > מסכמים את סך הזבובים שכל שחקן צבר על הפרות ברפתו, ומוסיפים סכום זה לנקודות > שנצברו בסיבובים הקודמים. זבובים. 100 סיבובים או כאשר אחד השחקנים צובר 7 המשחק מסתיים לאחר המנצח הוא השחקן בעל מספר הזבובים הנמוך ביותר!
למידה חברתית רגשית חוקי המשחק מנקלה 18 משחק אסטרטגיה עתיק, המכיל לוח בו קופה ושש גומות לכל שחקן. מטרת המשחק לאסוף מספר רב יותר של חרוזים בקופה שלך. למשחק שני חוקים פשוטים, התכנון והחשיבה תלויים בשחקן. מה כולל המשחק? לוח עץ מתקפל > אבני משחק 48 > מס’ שחקנים 2 מטרת המשחק לצבור הכי הרבה אבנים בקופה שלכם בסוף המשחק. הכנות מקדימות השחקנים פותחים את לוח המשחק ומניחים אותו ביניהם. > אבנים בכל גומה). 4( מחלקים את כל אבני המשחק בצורה שווה בכל הגומות > לא מניחים אבנים בקופות בתחילת המשחק. צד שחקן ב’ צד שחקן א’ קופה שחקן א’ קופה שחקן ב’
חוקי המשחק מנקלה 19 מהלך המשחק כל שחקן, בתורו, לוקח את כל האבנים מאחת הגומות בצד שלו, ומפזר אותן כנגד כיוון > השעון, אבן אחת בכל גומה. את האבנים הוא יכול לפזר בקופה שלו וגם בגומות בצד של היריב, אך לא בקופת היריב > (עליה הוא מדלג). אם את האבן האחרונה הוא מניח בקופה שלו, הוא זוכה בתור נוסף. > איך נוצר יתרון? מיקום הנחת האבן האחרונה קובע את המשך המשחק: . אם השחקן מניח את האבן האחרונה בקופה שלו, הוא זוכה בתור נוסף. 1 . אם השחקן מניח את האבן האחרונה בגומה ריקה בצד שלו, הוא זוכה באותה אבן 2 ובנוסף, לוקח את כל האבנים מגומת היריב המקבילה - ומניח את כולן בקופה שלו. סיום המשחק המשחק מסתיים כאשר אין אבנים בגומות בצד כלשהו של המשחק. במצב כזה, כל האבנים הנותרות עוברות לקופת המשחק של השחקן האחרון ששיחק. השחקן שאסף הכי הרבה אבנים בקופה שלו - הוא המנצח!
למידה חברתית רגשית חוקי המשחק פאנקי מיקס 20 מי יצליח להרכיב הכי הרבה דמויות? משימות שמשנות את המשחק בכל סיבוב! כל שחקן, בתורו, מרים קלף משימה ופועל בהתאם – מחזיר קלפים או מחליף קלפים. כל משימה משנה את מאזן הכוחות במשחק! מה כולל המשחק? קלפים: 60 קלפי ראשים 14 > קלפי גוף 14 > קלפי רגליים 14 > קלפי משימה 18 > מס’ שחקנים 2-4 מטרת המשחק להרכיב את מספר הדמויות המעורבבות הגבוה ביותר. הכנות מקדימות מערבבים את קלפי הדמויות ומניחים אותם בערימה (מוסתרים). > זוהי קופת המיקסים. מערבבים את קלפי המשימה ומניחים אותם בערימה נפרדת (מוסתרים). > זוהי קופת המשימות. סוגים של קלפי משימה: 3 ישנם . קלף החלפה 1 יש להחליף עם השחקנים את כמות הקלפים הרשומה על הקלף. קלפים בקלפים של שחקן אחר (או קלף אחד של 2 - מחליפים 2 למשל, אם כתוב שני שחקנים). לשחקנים הנבחרים להחלפה אין אפשרות להתנגד.
חוקי המשחק פאנקי מיקס 21 . קלף החזרה 2 יש להחזיר לתחתית קופת המיקסים קלפים כמספר הרשום על הקלף. . קלף מהפך 3 יש להחזיר לתחתית קופת המיקסים את כל הקלפים לפי המסומן בקלף. למשל, את כל קלפי הדמויות שיש בהם משהו אדום או את כל הקלפים שיש בהם יד על המותן. דמויות מקופת המיקסים. 5 כל שחקן ייקח > מסדרים את הדמויות בגלוי לפי הכללים הבאים: > קלפים: ראש, גוף ורגליים. 3- - כל דמות תורכב מ קלפים שלכל אחד מהם רקע שונה. 3- - כל דמות חייבת להיות מעורבבת מ - גם הקלפים שאינם מרכיבים דמות יישארו גלויים. מהלך המשחק מהלכים: 2 משחקים לפי סדר שעליו מחליטים. כל אחד מהשחקנים, בתורו, מבצע . מרימים קלף מקופת המשימות ופועלים בהתאם. 1 כשמסיימים את המשימה - מחזירים את הקלף לתחתית קופת המשימות. קלפי דמויות חדשים מקופת המיקסים. 3 . לוקחים 2 סיום המשחק כשנגמרים הקלפים בקופת המיקסים - כל שחקן מציג את הדמויות השלמות שצבר במשחק. השחקן שיש לו הכי הרבה דמויות - הוא המנצח!
למידה חברתית רגשית חוקי המשחק פופי לולי טיקס 22 משחק זיכרון מאתגר! כל שחקן, בתורו, מרים קלף ומשאיר אותו פתוח. הקלפים מצטברים ועל השחקנים לזכור את הרצפים שנוצרו ולא לטעות. מי שמרים קלף “בום” לוקח את כל הקלפים הגלויים, ומי שמרים קלף “לופ” צריך לחזור על הרצף כשהקלפים הפוכים. מה כולל המשחק? קלפים: 60 פופי 16 > לולי 16 > טיקס 16 > בום 7 > לופ 5 > מס’ שחקנים ומעלה 3 מטרת המשחק לצבור את מרב הקלפים. הכנות מקדימות ערבבו היטב את הקלפים והניחו אותם בערימה (מוסתרים). > שבו במעגל ושחקו לפי כיוון השעון. > קלפים שמשפיעים על מהלך המשחק: בום ולופ. 2 + דמויות: פופי, לולי וטיקס 3 במשחק > מהלך המשחק השחקן הראשון ירים קלף, יניח אותו גלוי ויקרא בקול את שם הדמות שעל הקלף: > פופי, לולי או טיקס. השחקן הבא יחזור על שם הדמות של קודמו, ירים קלף נוסף ויקרא בשם הדמות שלו, > וכן הלאה...
חוקי המשחק פופי לולי טיקס 23 כל הקלפים שהורמו נשארים גלויים, ונוצר רצף של דמויות. > על השחקנים לזכור את רצף השמות בקלפים הפתוחים. אם שחקן הרים קלף “בום” - ייקח את כל הקלפים הגלויים, ויתחיל סבב חדש. אם שחקן הרים קלף “לופ” - השחקנים האחרים יהפכו בזריזות את הקלפים כלפי מטה. עליו לחזור על הרצף שנוצר עד כה: אם הצליח - ייקח את כל הקלפים, ויתחיל רצף חדש; אם טעה - התור יעבור הלאה ורצף הזיכרון ימשיך בהתאם. עליו להמתין תור.אם שחקן טעה - אם שחקן הרים קלף “טיקס” שיצר את הרצף “פופי לולי טיקס” - ייקח את כל הקלפים, ויתחיל רצף חדש. קלפי “בום” ו”לופ” שנעשה בהם שימוש, יונחו בצד בערימה נפרדת. שחקן שהרים קלף “בום” או “לופ” בתחילת סבב, יניח אותו בערימה הנפרדת ולא יעשה בו שימוש. סיום המשחק כשהקופה תתרוקן, המשחק יסתיים. המנצח הוא השחקן שצבר הכי הרבה קלפים!
למידה חברתית רגשית חוקי המשחק קווירקל בקלפים 24 משחק חשיבה מבריק של צבעים וצורות! יוצרים סדרות של קלפים באותו צבע או באותה צורה וזוכים בנקודות. קלפים זהים 6 שחקן שיצליח ליצור סדרה של בצבעם או בצורתם יזכה בבונוס קווירקל! מה כולל המשחק? קלפי משחק: 108 צבעים/מספרי נקודות. 6- צורות ב 6 סדרות של 3 מס’ שחקנים 2-4 מטרת המשחק להשיג כמה שיותר קווירקלים. קלפים שכולם באותו צבע/מספר נקודות או כולם באותה צורה, 6 סדרה של = קווירקל ללא קלפים זהים. הכנות מקדימות קלפים לכל שחקן. 9 ערבבו היטב את הקלפים, וחלקו > הניחו את ערימת הקלפים שנותרה כקופה לידכם. > השחקן שברשותו הכמות הגדולה ביותר של קלפים באותה צורה או באותו צבע/מספר > נקודות (ללא קלפים זהים) פותח את המשחק. במקרה של תיקו, השחקן המבוגר יותר מתחיל (השחקן הפותח אינו חייב להוריד את הסדרה שבידו). אם לאף שחקן אין סדרת קלפים של לפחות שלושה להורדה - מערבבים שוב את כל > הקלפים ומחלקים מחדש. השחקן מתנהל בכיוון השעון. > מהלך המשחק בכל תור חובה להוריד לפחות קלף אחד לשולחן. אם אין לכם קלף מתאים להוריד, > התור עובר לשחקן הבא. בכל תור תוכלו להתחיל סדרה חדשה, להוסיף לסדרה קיימת או להחליף בין הקלפים > על השולחן כדי ליצור סדרות חדשות. תוכלו גם לבחור ביותר מפעולה אחת באותו תור.
חוקי המשחק קווירקל בקלפים 25 קלפים 2 זהים לא מהווים סדרה לדוגמה: אתם יכולים להתחיל סדרה חדשה וגם להוסיף קלפים לסדרה קיימת. תוכלו אפילו להוסיף קלפים לכמה סדרות קיימות. קלפים החולקים תכונה אחת: 3 סדרה היא רצף קלפים בת לפחות צורה או צבע/סידור נקודות. לא ניתן להניח קלפים זהים בסדרה אחת. פתיחת סדרה חדשה קלפים בעלי תכונה 3 כדי להתחיל סדרה חדשה, הורידו מידיכם לפחות אחת משותפת, ללא קלפים זהים. קלפים מתאימים ביד, 3- תוכלו להתחיל סדרה גם אם יש לכם פחות מ בתנאי שתחליפו קלפים מידיכם בקלפים מסדרות אחרות על השולחן, .)החלפת קלפים קלפים (ראו: 3 ותשלימו את הסדרה החדשה למינימום של הוספת קלפים לסדרה הקלפים שתוסיפו לסדרה קיימת חייבים להיות בעלי התכונה המשותפת לסדרה הקיימת וללא קלפים זהים. :1 דוגמה הקלף הנוסף מצטרף לסדרה שמבוססת על צורה זהה. :2 דוגמה הקלף הנוסף מצטרף לסדרה שמבוססת על צבע זהה/מספר נקודות.
למידה חברתית רגשית חוקי המשחק קווירקל בקלפים 26 הוספת קלף ליצירת קווירקל קלפים נקראת 6 השלמת סדרה של .קווירקל השחקן שהשלים את הקווירקל מוריד אותו מהשולחן ושומר את הקלפים לידו, כדי לחשב את הנקודות בסיום המשחק. החלפת קלפים בסדרה אפשר להחליף בין הקלפים שעל השולחן. הורידו קלף או כמה קלפים מידיכם והשתמשו בהם לסידור חליפי על השולחן. בסופו של הסידור החדש, כל הקלפים שעל השולחן חייבים להיות בסדרות של קלפים, לפי החוקים שהוזכרו. 3 לפחות שימו לב! אם תרצו לבצע מהלך החלפה מורכב, כדאי שתשקלו להזיז את הקלפים שעל השולחן לפני שתחשפו את הקלפים שאתם מעוניינים להוריד מידיכם. :4 דוגמה קלפים של ריבועים, 2 הורידו מידיכם נקודות, 5/ הוציאו מסדרה קיימת ריבוע כחול קלפי ריבוע. 3 וצרו סדרה חדשה של :3 דוגמה קלפים של 3 מעויינים מצטרפים לסדרה קיימת, ויוצרים קווירקל.
חוקי המשחק קווירקל בקלפים 27 החלפת קלף ליצירת קווירקל בנוסף לסידור הקלפים מחדש ליצירת סדרות חדשות, תוכלו ליצור קווירקל. הכרזה על קווירקל כאשר תיצרו קווירקל, הסירו אותו מהשולחן. הניחו את הקלפים האלו על ידכם, כך שבסוף המשחק תוכלו לספור כמה קווירקלים צברתם. כל השחקנים רשאים לבדוק בכל רגע את סוג קלפי הקווירקל ששמרו לידם. אם תסדרו אותם בצורת מניפה - יהיה לכם נוח יותר לראות אותם. משיכת קלפים קלפים. 9 בסיום כל תור משכו קלפים מהקופה, כך שתמיד יהיו בידיכם סיום המשחק לאחר שנמשך הקלף האחרון מהקופה, כל שחקן משחק תור אחד נוסף. השחקן שמשך את הקלף הזה הוא השחקן שמשחק אחרון. השחקן שצבר הכי הרבה קווירקלים - הוא המנצח! במקרה של תיקו - השחקנים שסיימו בתיקו לוחצים ידיים ומסכמים לשחק שוב בעתיד.
למידה חברתית רגשית חוקי המשחק בום 7 28 משחק קלפים דינמי בו כל המשתתפים מנסים .10 ועד 1- להיפטר מקלפיהם בסדר עולה או יורד מ נתקעתם? לא לדאוג! קלפי השביעיות יכולים לשנות את הכל, אך היזהרו מקלף ה”בום!” מה כולל המשחק? קלפים: 73 מכל סוג) 5( קלפי מספרים רגילים 45 > מכל סוג) 5( 7 קלפי 20 > קלפי “בום” 8 > מס’ שחקנים 2-5 מטרת המשחק להיפטר מכל הקלפים. הכנות מקדימות מערבבים את חפיסת הקלפים. > קלפים (מוסתרים). 7 כל שחקן מקבל > הקלפים הנותרים מהווים קופה. הופכים את הקלף העליון בקופה, ומניחים אותו (גלוי) > במרכז השולחן. השחקן הצעיר ביותר מתחיל. מהלך המשחק כל שחקן, בתורו, מניח קלף על הערימה המרכזית. > חייבים להניח קלף שערכו גבוה מזה שמונח בראש הערימה. > אם לשחקן אין קלף מתאים, הוא לוקח קלף מהקופה. > , השחקן הבא מתחיל שוב ממספר נמוך. 10- כאשר מגיעים ל > כאשר מגיעים למספרים גבוהים ואין לשחקנים קלף מתאים - המתאימים. 7- ניתן להמשיך במשחק על ידי שימוש באחד מקלפי ה
חוקי המשחק בום 7 29 סוגי הקלפים , והמספר מציין את ערכם.משמשים כקלפים רגילים 1 ,2 ,3 ,4 ,5 ,6 ,8 ,9 ,10 : קלפי המספרים הם קלפים מיוחדים. 7- קלפי ה הבאים: 7- בכל שלב במשחק ניתן להניח אחד מקלפי ה שינוי כיוון” 7“ קלף משנה את כיוון הנחת הקלפים מהמספר הקיים כלפי מעלה (ערך גבוה יותר) או כלפי מטה (ערך נמוך יותר). שקוף” 7“ קלף אינו משפיע על מהלך המשחק. משאיר את ערך הקלף שעליו הונח. מאפס” 7“ קלף גורם לאיפוס המספרים. השחקן הבא בתור יכול להניח כל קלף מספר לפי בחירתו. מחופש” 7“ קלף קלף ג’וקר. מקבל ערך בהתאם להחלטת השחקן שהניח אותו.
למידה חברתית רגשית חוקי המשחק בום 7 30 קלף “בום” .7- ניתן להניח קלף “בום” אך ורק על אחד מקלפי ה > כלשהו, כל אחד מהשחקנים האחרים 7 כאשר שחקן מניח קלף > רשאי להניח קלף “בום”, גם אם לא הגיע תורו לשחק (רק השחקן הראשון שהניח קלף “בום” נחשב). מושך קלפים מהקופה 7- במקרה כזה, השחקן שהניח את קלף ה > קלפים, ולאחר מכן ממשיך לשחק ויכול להניח 7 עד שיהיו בידו כל קלף לפי בחירתו. סיום המשחק המשחק מסתיים כאשר אחד השחקנים הצליח להיפטר מכל הקלפים שבידו. כקלף אחרון ואחד השחקנים האחרים הניח עליו קלף “בום” - 7 שחקן שהניח קלף קלפים מהקופה וממשיך במשחק. 7 אינו מנצח אלא מושך אם הקופה נגמרה - מערבבים את קלפי הערימה המרכזית ויוצרים קופה חדשה.
שחקו בהנאה! שנות מצויינות תשתית החשיבה תשפ”ה
RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=