אשכולות חשיבה

תשתית החשיבה תשפ”ד ללמידה חברתית רגשית .אני ואת/ה נשנה את המחר חברה משחק רגש

תשתית החשיבה תוכן העניינים תשתית החשיבה ללמידה חברתית רגשית מה בין משחק ללמידה חברתית רגשית? כיצד משתמשים בתשתית? משחקי חשיבה פוסטרים של שיטות החשיבה להנחיה SEL ערכת כרטיסיות 1 2 3 4 5 6 הפסקה משחקת מובילי חשיבה ונאמני חשיבה חונכות פרטנית סדנאות ייעודיות לתלמידים 7 8 10 11 פעילות הורים וילדים יום שיא בהנחיית תלמידים מעורבות חברתית של תלמידים 14 15 16 סדנאות חברתיות רגשיות 12 מהי תשתית החשיבה? פרוייקטים לתלמידים סדנאות לצוות החינוכי יוזמות בקהילה למידה חברתית רגשית כל הזכויות שמורות ל”אשכולות חשיבה ישראל בע”מ”

אנו רואים בבית הספר שותף אמיתי בהובלת תהליכי פיתוח חשיבה וכישורי חיים באמצעות מגוון התכניות שלנו, כאשר תשתית החשיבה מהווה נדבך רחב נוסף לפעילות. , והיא כוללת הצעות למגוון פרויקטים, למידה חברתית רגשיתהשנה, תשתית החשיבה בסימן תכנים ועזרי הוראה המהווים רובד נוסף, משלים להדרכה השוטפת. ?)SEL( מהי למידה חברתית רגשית מונח פסיכולוגי שמתייחס לרכישת כישורים ומיומנויות כחלק בלתי נפרד מהחינוך ומההתפתחות העצמית. זהו, בעצם, תהליך מתמשך (תחשבו על ריצה למרחקים ארוכים...) באמצעותו ילדים מפתחים ומיישמים ידע, עמדות ומיומנויות נדרשות על מנת להפוך לבוגרים בריאים ועצמאים במאה הם: . חמשת תחומי המפתח של הלמידה החברתית הרגשית 21- ה למה זה כל כך חשוב? מיומנויות אלו מהוות משאב משמעותי לאורך מעגל החיים וקשורות בטווח הארוך להצלחה אקדמית, הצלחה בעבודה, ובריאות נפשית ופיזית טובה יותר. איך זה קשור למציאות בה אנו חיים? המציאות מסביבנו מורכבת וחסרת וודאות, וכדי להתמודד איתה בהצלחה, יש לפתח בקרב הילדות והילדים מיומנויות וכישורים שיסייעו להם בעתיד הקרוב והרחוק. קיימת עלייה עקבית במספר הילדים ובני הנוער המתמודדים עם מגוון מצוקות רגשיות. 1 תשתית החשיבה ללמידה חברתית רגשית למידה חברתית רגשית כל הזכויות שמורות ל”אשכולות חשיבה ישראל בע”מ” מודעות עצמית מודעות חברתית ניהול עצמי ניהול מערכות יחסים קבלת החלטות באופן אחראי

משחק הוא הדרך הטבעית שלנו להתפתח, לצמוח וללמוד על עצמנו ועל אחרים, באווירה משתפת, כך שהלמידה הופכת לחוויה מעשירה שהנאה וסיפוק בצידה. המשחק הוא כלי מאתגר לפיתוח מיומנויות חשיבה וכישורי חיים, כמו בהיבט הקוגניטיבי פתרון בעיות, קבלת החלטות, ניהול זמן, תכנון ועוד. המשחק מהווה קרקע פוריה ליצירת תקשורת ואינטראקציות חברתיות בהיבט החברתי שונות, לעידוד שיתופי פעולה ולרכישת ערכים של קבלת האחר והשונה. המשחק מזמן אינספור הזדמנויות להתמודדות עם סיטואציות רגשיות, פשוטות בהיבט הרגשי ומורכבות, כמו הפסד, תסכול או אכזבה, ומשפיע על הדימוי העצמי והתפתחות ה”אני” שלנו. מה תמצאו בתשתית החשיבה? משחקים ועזרים, שיסייעו לכם לפתח ולהטמיע באופן משחקי וחווייתי את המיומנויות והכישורים של הלמידה החברתית רגשית: 2 תשתית החשיבה מה בין משחק ללמידה חברתית רגשית? למידה חברתית רגשית כל הזכויות שמורות ל”אשכולות חשיבה ישראל בע”מ” משחקי חשיבה כרטיסיות SEL להנחיה פוסטרים של שיטות החשיבה ווסטים להפעלות מיוחדות חוברת חוקי משחקים (דיגיטלית) חוברת פרויקטים (דיגיטלית) לכולם!מצויינות

3 תשתית החשיבה כיצד משתמשים בתשתית? מהן מטרות תשתית החשיבה? - מתן הזדמנות לתלמידות ותלמידים לשחק ביחד ולחזק בדרך זו את המיומנויות החברתיות והרגשיות שלהם. - הפחתת האלימות ויצירת אקלים בית ספרי מיטבי. - הרחבה ועיבוי של פעילות אשכולות בראייה רב שנתית. - יצירת תרבות חשיבה בית ספרית. התאימו בין תכני התשתית לצרכים ולרצונות שלכם התכנים והעזרים המוצגים במסמך זה נותנים מענה למטרות, רצונות וצרכים שונים של כל בית ספר. על מנת לצרוך את התשתית באופן המתאים לכם ביותר, כדאי לבצע חשיבה מקדימה: - האם בית הספר מעוניין לשלב הפסקות חווייתיות על מנת לעודד סביבת למידה נעימה? - האם לבית הספר יש שעות פרטניות במסגרת תכנית “אופק חדש”? - האם בית הספר מעוניין לתת כלי הדרכה ועזרי חשיבה לכלל המורים/הסייעות שבו? - האם לבית הספר חשוב לעודד פעילויות חברתיות ורגשיות בקרב תלמידיו? - האם בית הספר מעוניין להפוך לגורם משמעותי יותר בקרב הקהילה בה הוא פועל? שתפו תלמידים, הורים וצוות החינוך כדאי לשתף בתהליך בחירת התכנים והעזרים את המעגלים הרלוונטיים, ביניהם הצוות החינוכי של בית הספר (ובכללו מנהל/ת, מורים/ות, סייעים/ות ועוד), תלמידים והורים. שיתוף שכזה יאפשר בחירה מותאמת ומושכלת יותר של התכנים והעזרים לטובת מגוון התלמידים בבית הספר, על השונות הקיימת ביניהם. התייעצו גם עם מדריך/ת אשכולות כדאי לכם להתייעץ עם מדריך/ת אשכולות בבית הספר, אשר לצד היכרותם המעמיקה את תכני אשכולות ועזרי ההוראה השונים, הם שותפים לעשייה הבית ספרית, מכירים את התלמידות והתלמידים ויכולים לסייע בתהליך קבלת ההחלטות לגבי אופן השימוש בתשתית. או הציעו רעיונות משלכם! אתם מוזמנים לעשות שימוש מקורי ויצירתי אחר למשחקים, להפעלות ולעזרים שבתשתית החשיבה. אנחנו נשמח לשמוע על הרעיונות שלכם, אז אנא שתפו את מנהלת האזור שלכם במלל, בתמונות או בסרטונים. למידה חברתית רגשית כל הזכויות שמורות ל”אשכולות חשיבה ישראל בע”מ”

תשתית החשיבה משחקי חשיבה 4 בתשתית החשיבה מגוון משחקי חשיבה איכותיים ומרתקים, המתאימים לשכבות הגיל השונות, ויכולים לשמש לביצוע מגוון רחב של פעילויות ופרויקטים: למידה חברתית רגשית כל הזכויות שמורות ל”אשכולות חשיבה ישראל בע”מ” סיפור בקוביות בננה גראמס 10 רק החצי השני עכברים על הגובה הקיפוד המתגלגל לשבת לקום כראמל דאבל קונקט מווו

תשתית החשיבה פוסטרים של שיטות החשיבה 5 למידה חברתית רגשית כל הזכויות שמורות ל”אשכולות חשיבה ישראל בע”מ” בהיבטים החברתיים והרגשייםבתשתית החשיבה פוסטרים של שיטות נבחרות המתמקדות של הלמידה. ניתן לתלות אותם בכיתות או על קיר חשיבה במקום מרכזי בבית הספר:

מה כוללת הערכה? :SEL כרטיסיות. חמש כרטיסיות מתוכן בחלוקה לחמשת תחומי המפתח ה- 6 הערכה כוללת תשתית החשיבה להנחיה SEL ערכת כרטיסיות 6 מודעות עצמית מודעות חברתית ניהול עצמי ניהול מערכות יחסים קבלת החלטות באופן אחראי 1 2 4 3 5 !SEL בואו נדבר בכל כרטיסייה תמצאו המלצות להתייחסויות מילוליות או מעשיות בעבודה עם תלמידים, במטרה להטמיע אצלם את מושגי הלמידה החברתית רגשית, את הכישורים והמיומנויות הנדרשות: למידה חברתית רגשית כל הזכויות שמורות ל”אשכולות חשיבה ישראל בע”מ”

7 למידה חברתית רגשית כל הזכויות שמורות ל”אשכולות חשיבה ישראל בע”מ” פרוייקטים לתלמידים הפסקה משחקת רציונל כחלק מחזון קבוצת אשכולות, אנו שואפים לראות את משחקי החשיבה כחלק מהתרבות הבית ספרית. פרויקט “הפסקה משחקת” יכול להשפיע לטובה על האקלים הבית ספרי ולהביא לצמצום מופעי אלימות בין התלמידים. הפרויקט, כחלק מעידוד מנהיגות צעירה מכילה, יופעל בהנהגתם של תלמידים נבחרים ובהנחייתם של מדריכי אשכולות, יאפשר הפסקות של פעילות משותפת סביב משחקים, חשיבה מעמיקה, סובלנות, הגינות, שיתוף פעולה ועוד. במסגרת ההפסקה ניתן להפעיל גם תחנות של משחק חופשי לתלמידי השכבות השונות. באחריות המנהיגים הצעירים: - לתכנן את לוחות הזמנים ומיקום הפעילות של ההפסקה הפעילה; - לפרסם את הפעילות בקרב השכבות השונות; - להגדיר את חלוקת המשחקים לשכבות השונות; - להכין כרטיסיות של חוקי המשחקים; - להסביר את מטרות המשחק וחוקיו לתלמידים השונים במהלך ההפסקה; - לאסוף את המשחקים ולדאוג לשלמותם ולתקינותם בתום ההפסקה; - לתכנן ואף לנהל תחרויות משחק בין תלמידי הכיתות בשכבה / בין תלמידי השכבות השונות / בין מורים לתלמידים וכד’.

8 למידה חברתית רגשית כל הזכויות שמורות ל”אשכולות חשיבה ישראל בע”מ” פרוייקטים לתלמידים מובילי חשיבה ונאמני חשיבה רציונל הקמת צוות מנהיגות מקרב תלמידי השכבות הבוגרות בבית הספר (ד’-ו’) אשר לומדים את תכנית אשכולות, ויהיו אחראים על הפעלת פרויקטים שונים בבית הספר לאורך השנה. הצוות יורכב מנציגי השכבות השונות, וייבחר בבחירות דמוקרטיות. מדריך אשכולות ומורה מתוך צוות ההוראה הבית ספרי, יילוו את התלמידים בהפעלת הפרויקטים השונים. מיהם מובילי החשיבה? צוות מנהיגות ייעודי שמוביל את כל הפרויקטים בתחום החשיבה בבית הספר, ומורכב ממספר תלמידות ותלמידים משכבות ד’-ו’ בבית הספר. הצוות ילווה על ידי מדריך אשכולות חשיבה. מיהם נאמני החשיבה? צוותים המובילים פרויקטים נבחרים, כאשר כל אחד מהצוותים אחראי על פרויקט אחד. כל הצוותים מורכבים מנציגים מתוך צוות מובילי החשיבה ונציגים מתוך השכבות השונות של בית הספר (נציג מכל שכבה). הנציגים מתוך צוות מובילי החשיבה הם אלו שאחראים להוביל את הפרויקט בשיתוף נציגי השכבות הצעירות. הצוותים מלווים על ידי מורה מתוך צוות בית הספר (מורה נוסף/ת על זה/ו שמוביל/ה את צוות מובילי החשיבה). מובילי חשיבה נאמני חשיבה: הפסקה משחקת נאמני חשיבה: חונכות אישית נאמני חשיבה: פינת חשיבה

9 למידה חברתית רגשית כל הזכויות שמורות ל”אשכולות חשיבה ישראל בע”מ” כיצד מגייסים מובילי חשיבה ונאמני חשיבה? אנו מציעים לפרסם מסמך בנוסח הבא, ולחלק אותו בין הכיתות הרלוונטיות: נאמני חשיבה אם את או אתה: אחראי/ת סובלני/ת מסודר/ת ומאורגנ/ת וחשוב לך להפגין יכולת מנהיגות, לקחת אחריות חברתית ולהשפיע... מקומך עם אשכולות חשיבה! בואו והיו נאמני חשיבה ותוכלו לקחת חלק במגוון פרויקטים מעניינים ומאתגרים בבית הספר. הפרויקט הראשון שיופעל הוא הפסקה חושבת (הפסקה פעילה). נאמני החשיבה יהיו אחראים על המשחקים השייכים לבית הספר, יפעילו את המשחקים בזמן ההפסקה, יסבירו לשחקנים את כללי המשחקים וינהלו את מלאי משחקי החשיבה - כך שכל תלמידי בית הספר ישחקו להנאתם לאורך השנה. את ואתה, שחושבים שאתם מתאימים לתפקיד, מוזמנים להירשם אצל __________. בהצלחה! פרוייקטים לתלמידים מובילי חשיבה ונאמני חשיבה

10 למידה חברתית רגשית כל הזכויות שמורות ל”אשכולות חשיבה ישראל בע”מ” פרוייקטים לתלמידים חונכות פרטנית רציונל נאמני חשיבה אשר לומדים את תכנית אשכולות חשיבה יגדירו פעילות פרטנית לפיתוח חשיבה בקרב תלמידות ותלמידים צעירים מהם, במטרה ליצור (גם) קשרים חברתיים בין השכבות. קריטריונים להפעלת הפרויקט - תלמידות ותלמידי הפרויקט ייקבעו על ידי מחנכת הכיתה; - מיקום המפגשים ותדירותם ייקבעו מראש; - הכיתה כולה תיחשף ליוזמה ותשחק במשחקי חשיבה שונים. מהם היתרונות לחונכות ולחונכים? - חיבור חברתי בין השכבות השונות בבית הספר; - התנסות חשובה בהדרכה פרטנית; - חיזוק כושר ההבעה בעל פה; - חיזוק הביטחון העצמי והאמונה ביכולות שלי ושל האחר. מהם היתרונות לילדים שאינם לומדים את תכנית אשכולות? - חשיפה למשחקי חשיבה חדשים; - משחק בקבוצה תוך שיתוף פעולה; - למידה חווייתית דרך משחק; - חיזוק מיומנויות וכישורי חיים בדרך מהנה.

11 למידה חברתית רגשית כל הזכויות שמורות ל”אשכולות חשיבה ישראל בע”מ” רציונל אשכולות חשיבה מקיימת סדנאות חד פעמיות לתלמידים בנושאים מגוונים. בסדנאות אלו, אנו מקנים כלים ומחזקים מיומנויות באמצעות משחקים ועזרי הוראה ייחודיים, במסגרת קבוצות לימוד הטרוגניות המשלבות תלמידים שוני צרכים בחינוך הרגיל. נושאי הסדנאות - פתרון בעיות ועיכוב תגובה - תקשורת ושיתוף פעולה מה בסדנאות? - כיצד לנהל את הרגשות שלי? - כיצד ללמוד מטעויות? - הקניית מיומנויות ושיטות חשיבה ייחודיות לתכנית ההכלה של אשכולות - שימוש בעזרי הוראה והמחשה ייעודיים לתכנית ההכלה פרוייקטים לתלמידים סדנאות ייעודיות לתלמידים

12 למידה חברתית רגשית כל הזכויות שמורות ל”אשכולות חשיבה ישראל בע”מ” סדנאות לצוות החינוכי סדנאות חברתיות רגשיות מבוא ללמידה חברתית רגשית המוטמעת באופן מערכתי במוסד החינוכי קיים פוטנציאל ליצירת השפעה חיובית מכרעת על ילדים ובני נוער, על שגשוגם הלימודי, החברתי והרגשי. במסגרת הלמידה החברתית רגשית כולנו, ילדים ובוגרים, לומדים מיומנויות חברתיות ורגשיות וכישורים חברתיים כדי להבטיח רכישת כלים, כישורים וידע מועיל שיעזרו לנו להתמודד עם אתגרי העתיד במסגרות השונות (גן, בית ספר, צבא, אוניברסיטה, עבודה וכד’). רציונל המפגש האישי והמשחק ככלי מגשר יוצרים חוויה מקרבת ומהנה בין הצוות החינוכי לתלמידים, .חברתיים, רגשיים, קוגניטיביים וערכייםבאמצעותה ניתן לעסוק בנושאים בתי ספר משחקים תפקיד חשוב בלימוד כישורים חברתיים ורגשיים, שכן מנהלות, יועצות חינוכיות ומורות בבתי ספר מהוות דוגמה חשובה עבור הילדים. נכון להיום, בתי ספר רבים בישראל מאפשרים למידה שתומכת בהוראת הכישורים, זאת מתוך הנחה שילדים אשר יצוידו בכישורים חברתיים ורגשיים המעוגנים בערכים מבוססים יוכלו לפתח אופי טוב ובכלל, להיות בני אדם יותר טובים. יש דרכים שונות לקידום למידה חברתית רגשית בכיתה/בבית הספר: - לשחק משחקים. - לקיים מפגשים חברתיים כיתתיים/בית ספריים. - לשוחח על עולם הרגשות שלנו בדרך השיגרה. - לעודד לקיחת אחריות ונטילת יוזמה. - לתרגל מיומנויות של פתרון בעיות וקבלת החלטות. - לעודד שיתופי פעולה ועבודת צוות. - לקיים תהליכי משוב ורפלקציה ברמה אישית/קבוצתית ועוד.

13 למידה חברתית רגשית כל הזכויות שמורות ל”אשכולות חשיבה ישראל בע”מ” סדנאות לצוות החינוכי סדנאות חברתיות רגשיות כלים ועזרים פרקטיים לצוות החינוכי בבתי הספר לקידום למידה חברתית רגשית דרך מישחוק, פיתוח חוסן אישי ומקצועי והעשרת כלי הוראה. אשכולות חשיבה מציעה מגוון סדנאות לצוות החינוכי של בית הספר על מנת לתת בידו כלים לעבודה עצמאית בשעות הפרטניות בעבודה עם תלמיד יחיד או עם קבוצה של תלמידים, ולפיתוח חוסן אישי ומקצועי. בסדנאות אלו נחשוף את צוות ההוראה לעולם המופלא של משחקי החשיבה ונציג את האפשרויות הרבות הטמונות במשחק ככלי עוצמתי ללמידה, ליצירת מרקם חברתי מיטיב ולפיתוח אישי. בין נושאי הסדנאות: - המשחק ככלי חינוכי לימודי - היבטים חברתיים ורגשיים בעולם המשחק ובעולם האמיתי - מה הקשר בין משחק ומשחוק ללמידה חברתית רגשית? - שיטת אשכולות - הדרך להקניית ארגז כלים לחיים 21- - למידה רגשית חברתית כבסיס לחיים ולעבודה כבוגרים עצמאיים במאה ה בין חברי צוות הפיתוח: - מומחים למשחוק ולפיתוח תכנים לימודיים בדגש על היבטים חברתיים ורגשיים - פסיכולוג חינוכי קליני

14 למידה חברתית רגשית כל הזכויות שמורות ל”אשכולות חשיבה ישראל בע”מ” יוזמות בקהילה פעילות הורים וילדים רציונל פעילות הורים וילדים או בני משפחה אחרים כמו סבים וסבתות עם ילדים, מהווה מפגש כיתתי מרתק של משחק וחשיבה. במהלך הפעילות, הילדים ובני משפחתם לומדים משחקי חשיבה מרתקים ומתנסים בהם ביחד, תוך חשיפה למספר שיטות חשיבה אותן לומדים התלמידים במהלך השנה. גם תלמידות ותלמידי התכנית יכולים ללמד משחקים... לא רק מדריך אשכולות יכול ללמד את התלמידים ובני משפחותיהם, אלא תלמידי התכנית עצמם יכולים ללמד את בני משפחתם חוקי משחקים שכבר למדו, ולאחר מכן לשחק איתם. מהן מטרות הפעילות המשותפת? - יצירת סביבה מאתגרת ומהנה לכל המשפחה; - איחוד המשפחה לשעה קלה של חשיבה והנאה; - חשיפת בני המשפחה לתכנים הנלמדים במפגשי אשכולות חשיבה בבית הספר; - סיכום תכנית הלימודים של אשכולות בדרך חווייתית ומיוחדת (עבור תלמידי התכנית); - מתן הזדמנות לתלמידות ותלמידי התכנית להנחות ולהוביל את הפעילות. מתי כדאי לקיים אותה? סביב חג/יום המשפחה, במסיבת סוף שנה או בכל מועד אחר שיתאים לכם.

15 למידה חברתית רגשית כל הזכויות שמורות ל”אשכולות חשיבה ישראל בע”מ” רציונל אנו מעוניינים לקדם את תרבות החשיבה והמשחק בקרב כלל תלמידי בית הספר, תוך שילוב תלמידות ותלמידים בוגרים, אשר יבצעו משימות של הדרכה והנחיה במסגרת ימי שיא בית ספריים במגוון נושאים. מטרת הטמעת שיטות החשיבה והמיומנויות השונות היא לסייע בהתפתחותו של לומד עצמאי, היודע לבחון ולחקור תהליכי חשיבה, ולנצל את הכלים שרכש להתמודדות עם החיים עצמם. ביום שיא בנושא פתרון בעיות, למשל, ניתן לשלב תחנות הפעלה של משחקים העוסקים בפתרון בעיות בתוך הכיתות או בחצר בית הספר. מהי מטרת יום שיא בנושא פתרון בעיות, למשל? ליצור חיבור חווייתי לתחום פתרון הבעיות ולגלות יחד עם התלמידים כיצד ניתן לשפר את מיומנויות החשיבה בתחום באמצעות משחק והנאה. על אילו שיטות חשיבה יושם דגש ביום השיא? על שיטת הבלש, שיטת המסרטה, שיטת עץ החשיבה ושיטת הסולם. מהם היתרונות לתלמידות ולתלמידים? - התנסות חשובה בהדרכה פרטנית או קבוצתית; - התנסות בעמידה מול קהל; - חיזוק כושר ההבעה בעל פה; - חיזוק הביטחון העצמי והאמונה ביכולות שלי ושל האחר. יוזמות בקהילה יום שיא בהנחיית תלמידים

16 למידה חברתית רגשית כל הזכויות שמורות ל”אשכולות חשיבה ישראל בע”מ” יוזמות בקהילה מעורבות חברתית של תלמידים רציונל מטרת הפעילות היא לקדם מעורבות חברתית ברוח ההתנדבות בקרב התלמידות והתלמידים בבית הספר למען אוכלוסיות שונות, ולאפשר להם לתרום מידיעותיהם בנושא משחקי חשיבה, מיומנויות ושיטות חשיבה לטובת אוכלוסיות אלו. באילו אוכלוסיות מדובר? בתי אבות, בתי חולים, מרכז יום לקשיש, גני ילדים ועוד. וארבע”?... 80“ מי לא מכיר את הסדרה וארבע”, העוקבת אחרי גן ילדים 80“ בזמנו, הוקרנה בטלוויזיה סדרת דוקו-ריאליטי הנקראת ומשתתפיו. קשישות וקשישים, 10 , אליהם צורפו 4 ילדות וילדים בני 10 בגן זה, שהוקם בבית דיור מוגן, שולבו שעברו את גיל השמונים, מבית הדיור המוגן. הסדרה עוקבת אחרי התרומה של נוכחות הילדים הקטנים לקשישים בהיבטים קוגניטיביים, פיזיים ומנטליים, כמו גם תרומת הבילוי המשותף לילדים עצמם. גם באשכולות חשיבה מקדמים מעורבות חברתית רגשית. מזה שנים, אנו מעודדים פעילויות המחברות בין סוגים שונים של אוכלוסיות. .)17 ’ פעילות שכיחה מסוג זה היא פעילות הורים וילדים או סבים/סבתות וילדים וכד’ (ראו עמ המנהיגות והמנהיגים הצעירים של אשכולות מוזמנים להתערות בקהילה בה הם חיים, ויש בידם את הרצון ואת היכולות לתרום למגוון אוכלוסיות שתצאנה נשכרות מעשייה משותפת איתם. מוקד הפעילות המשותפת הוא, כמובן, המשחק! מהם היתרונות לתלמידות ולתלמידים המתנדבים? - חשיפה והיכרות עם השונים ממני, עם אוכלוסיות אחרות מגוונות; - התנסות בעמידה מול קהל; - הבנת החשיבות שבמתן עזרה לאחר והנאה מתחושת הסיפוק הנובעת מכך; - הגברת הביטחון העצמי והאמונה ביכולות שלי; - הזדמנות להפגנת ידע וכישורי משחק.

17 למידה חברתית רגשית כל הזכויות שמורות ל”אשכולות חשיבה ישראל בע”מ” אילו הכנות מקדימות נדרשות? - בחירת יום מתאים לצוות בית הספר; - תיאום מראש עם הגורם אצלו יתקיים הפרויקט; - בחירת תלמידים שיובילו את התהליך כולו בעזרת מדריך/ת אשכולות; - תיאום הסעה למרכז הקהילתי בו מתקיים הפרויקט או לחילופין הגעה לבית הספר. תמונה זו מציגה פעילות משותפת של ילדות וילדי אשכולות בבית אבות. יוזמות בקהילה מעורבות חברתית של תלמידים

הגעתם לסוף... שיהיה בהצלחה! .אני ואת/ה נשנה את המחר חברה משחק רגש

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=